onsdag 25. april 2012

Uunnværlig!


En krok av kjøkkenet fungerer fremdeles perfekt som "Pentagon"/ familiekontor,
med selvsnekret bardisk, beholdere til regninger og post, og ikke minst den store tavlen.
Da Ann Helen og Solveig fra NIB var her, ble de overrasket over at vi faktisk brukte tavlen!
For den er jo dekorativ og kul, men den er enda mer praktisk og uunnværlig til planlegging!

 


Så ja, gjett om vi bruker den! Alt noteres ned, både stort og smått  - flere uker fremover.
Men med kritt er det vanskelig å skrive helt smått, det kliner utover og er ikke praktisk....
Så til deg som har slike "tavler" (i svart vinyl) vil jeg tipse om den geniale pennen fra Granit.
Og i samme slengen frir jeg til noen som bor/er i Oslo som kanskje hjelpe meg med påfyll?
Jeg er snart tom, og er supertakknemlig for hjelp, i så fall mail meg på frufly@gmail.com!;)




Barkrakkene fikk som du ser beholde "genseren" som de fikk på i fjor.
Jeg liker godt den litt rare looken de fikk med litt hvitmaling og litt tre,
 selv om jeg hele tiden vurderer striper, prikker eller noe annet gøy!;)
Ha en kjempefin onsdag!:)


post signature
---------------------------------
In the corner of our kitchen, we have our little "Pentagon"/family office.
The counter helps us to organize stuff, and the blackboard keeps track of plans.
1/2 the barstools was painted with white paint last year,
and I still love the kind of odd look...;)

31 kommentarer:

Frk. H sa...

For en genial plass,skjønner godt at dere bruker den. Skulle gjerne hatt en slik selv.:-) Med snart tre barn i hus så er det endel som skal holdes styr på;-) Ha en flott dag. Klem Jeanette

Frk. H sa...

For en genial plass,skjønner godt at dere bruker den. Skulle gjerne hatt en slik selv.:-) Med snart tre barn i hus så er det endel som skal holdes styr på;-) Ha en flott dag. Klem Jeanette

MittLilleHjerte sa...

Åhh, så herlig:) Skjønner godt at du liker denne:)Sikkert veldig praktisk og samtidig superstilig!
Ha en herlig dag!
Klem Janne

HannasHörna sa...

Hej hej! Jättefint! Pallarna med se halvt målade benen är riktigt snygga...
Hanna

Lisette sa...

Fytti søren, så fint! Elsker tavla di....og kanon kule bar krakker.

an-magritt sa...

Hei venn.
Jeg er i Oslo rett som det er, men jeg bor ikke i Oslo, så jeg vet ikke neste gang jeg skal innover.
Men om det drøyer for deg å finne noen som kan handle penner for deg, så si ifra, og jeg kan dra innom Granit neste gang jeg er innover. :)

anmagritt @ moenmedia . no

Øyeblikk sa...

Den er rett og slett genial den tavla der, og eg ser behovet i høg grad. Må berre fina ein plass der ei slik tavle får plass hos oss. Kjøkkenet har ikkje nok veggplass dessverre. Hadde me hatt ei slik så hadde me kanskje ikkje gløymt ut foreldremøtet på ungdomsskulenn der eldstemann skal begynna frå hausten, eller blitt så overraska over at samme guten skal til tannlegen kl. 0915 "plutselig" ein dag. Alt ligg sjølvsagt inne i kalenderen på mobilen, men ein får jo ikkje samme oversikt som her. Eg trur me rett og slett må bygga ut ;)

Ha ein flott onsdag, og husk foreldremøtet i barnehagen i dag no da :)

Klem Eli

Toril sa...

Tavler er jammen meg en genial oppfinnelse!
Uunnværlig her i hjemmet vårt også! :)

Superkule krakker da.. Kreativt!

Ønsker deg en god onsdag!!
Hilsen og klem :)

Unknown sa...

Er så fin den "tavlen", kjempelurt:)
Og barkrakkene ble råkule med genser på, hihi ♥

Ang Granit - sender de ikke til deg tro, hvis du sender de en mail:)

Ha en fin dag:)

Veronica (Villa Wegner) sa...

Heia,
helt enig! Jeg laget en slikk kalender selv på veggen med tavlemaling. "pentagon" er det rette ordet;-)

Precious Home sa...

Så genialt! Takk for tips om tusjpen...dette er nemlig grunnen til at vi ikke bruker våres heller...Kritt er jo håpløst!

Ha en fin dag!

Precious Home sa...

Så genialt! Takk for tips om tusjpen...dette er nemlig grunnen til at vi ikke bruker våres heller...Kritt er jo håpløst!

Ha en fin dag!

Merete U sa...

Hei!
Et "pentagon" hjemme er helt uunværlig for å holde styr på alt som foregår i en familie. Skulle ønske vi hadde hatt plass til noe lign deres på vårt kjøkken - den er kjempefin!!

Fru Mæhla (bloggen mer-enn-bare-ord)har kjempefin nettbutikk hvor du kan få kjøpt pennene du etterlyser: http://frumaela.veggfolie.no/

Jeg har kjøpt der selv og er godt fornøyd med det valget :D

Ha en super onsdag!
Hilsen Merete U

VeroNot sa...

Liker "pentagonèn" din! Ha en fin dag!

House number 11 sa...

Vackert OCH praktiskt! Jag älskar att ha koll på saker överskådligt!
Tack för fina tips!
Ha en fin dag!
Kram Jenny

Le Style sa...

Lovely style, wonderful pictures!

XO

Anonym sa...

Kjempefin tavle! Ei slik må nok på plass her i huset også. Takk for fin inspirasjon :)

Emma

Allis i eventyrland sa...

Jeg bor fem minutter unna Granit, så bare si ifra om jeg skal handle til deg :)

Prinser og Prinsesser v/ Irene Brenna sa...

Oj, sånn penn har jeg lett etter lenge (i min ville fantasi fantes den nemlig !). Oj, oj, oj - hvordan virker den? Får du vasket greit bort? Hvor får jeg tak i en sånn? :-)

Anniken sa...

Stilig tavle:)
ser du allerede har fått tips om det, men slenger meg på det på nytt jeg:

Fru Mæla sin nettbutikk med veggfolie selger disse pennene! og mye annet fint;) "MER ENN BARE VEGGORD"frumaela.veggfolie.no

Veronika Døli sa...

Herlige stoler :) Liker at det ikke er som ALLE andre der ute har!:) Du er flink =))

Koselig krok og fin tavle :)

Frk.Fryds Hverdagsgleder sa...

Så kreativt og dekrativt!

LilleLeo sa...

Tavlen ser veldig bra ut! Hm, kanskje vi skulle hatt en slik en, i stedenfor å printe ut et nytt ark hver måned.

Ruter & Hjerter sa...

Så fint med e kontrastene!!!Lekkkert og praktisk*!!!

Monsar / Kredittkort sa...

Hejsa :)

Fint innleg. Tavlen ser veldig bra ud.

Hilde Kristin sa...

Hei skjønne og takk for sist! Vi har faktisk også kjøpt oss en sånn tavle i fjor, etter at jeg så den på bloggen din :) Men det med den pennen hørtes genialt ut (vi bruker kritt) men er den kun å kjøpe i Oslo, ikke på nett eller i Bergen? Klem

Vivvi sa...

Så fin krok!! Og helt genial tavle!! Skulle foreslå at de har kritt penner på panduro (som også har nettbutikk) men ser du har fått forslag om hvor du kan kjøpe de andre pennene!! Veldig fin blogg du har!! Følger deg, og er innom rett som det er å titter!
Ha en fiiin dag!!

Heims verden sa...

Kjempeflott:D Syntes denne plassen var helt genial og kalenderen utrolig flott. Jeg ville kanskje bare kjøpt nye penner på ebay jeg. For eksempel her: http://www.ebay.com/itm/x6-White-Chalk-Wedding-Car-Window-Temporary-Marker-Pen-/110736632836?pt=UK_Home_Garden_Celebrations_Occasions_ET&hash=item19c86aec04

Skal ikke garantere noe for kvaliteten da siden jeg ikke har testet dem:-) Må jo være genialt med disse pennene da, kritt er ikke det letteste å skrive med!!

Ha en fin dag!

Taubanevegen sa...

Så FLOTT kontorkrok! :) Vi har en ukeplanleggertavle på kjøkkenet, i flittig bruk her også! ;) Kjempekjekt!

Tusen takk for tavlepenntipset! :)

Aia

Barnelykke sa...

Er det hjemmelaget tavle - hang ikke helt med der :) Eller? På jakt etter en fon men praktisk løsning hvor alle kan se og før på :) Slik at mamsen (les meg) slipper å ha full oversikt og i tillegg huske å informere de involverte ;) Å vi er foreløpg bare tre =) .... Hjelp :)

Klem
Birte

kristina - ingen vanlig dag sa...

Snyggt och praktiskt! Perfekt med ett litet hemmakontor i köket - det är ju där man är som mest och det faktiskt planeras saker och ting.
/Kristina